Nat maar informatief fietsommetje
Op zaterdag 6 juni om één uur verzamelden drie dappere dames en twee heren bij Belevenisboerderij Schieveen voor een gezamenlijk fietsommetje Schiebroek, Ackerdijk en stadsnatuur.
’s Morgens vroeg waren er nog tien aanmeldingen maar door de matige weersverwachting gaf een aantal mensen er de voorkeur aan thuis te blijven.
We startten met een korte inleiding van de beheerder van de belevenisboerderij. Zij hebben vanuit een privaat-publieke samenwerking met de gemeente Rotterdam en Natuurmonumenten hun schapenbedrijf kunnen voortzetten en het beheer van deze drukbezochte boerderij op zich genomen.
Daarna op de fiets met soms een jas aan en dan weer uit. Langs de herenboerderij in de Vlinderstrik. De eerste stop bij het Boterdorpse Verlaat, met een korte uitleg over het verlaat en de Bergse Plassen. Daarna langs de Rotte en de Voorplas naar molen De Speelman die in een vorig leven molen De Hoop heette en langs de Schie in de weg stond voor de luchthaven. Daarna nog een stop bij De Tempel, Eén van de deelnemers is enthousiast vrijwilliger bij De Tempel en kon daarover vertellen. Rond 15.00 uur hebben we in Ackerdijk afscheid van elkaar genomen. Iedereen was daarvandaan gelukkig redelijk snel thuis, terwijl de regendruppels al groter en frequenter werden.
Bijdrage en foto van Michel van Ruijven