Delflands Diep heet de tweejaarlijkse culturele bijlage die in december weer bij de Midden-Delfkrant zit. Met dit jaar als thema: ‘Werken aan Midden-Delfland’. Inzendingen zijn welkom! Bijdragen kunt u tot 15 oktober mailen naar: redactie@middendelflandvereniging.nl

Pracht
Midden-Delfland heeft prachtige natuur en cultuur. Maar deze blijven niet vanzelf zo. De bewoners van dit gebied koesteren en verzorgen het. Zij werken allemaal aan Midden-Delfland. Van boer,  boswachter en molenaar tot hoogheemraadschapsmedewerker en recreatieondernemer. En natuurlijk ook de vele vrijwilligers (van bijv. knotploegen) die zich weren in de natuur, meewerken aan de vele culturele activiteiten of zich verenigd hebben in bewonersgroepen e.d.

Werken aan Midden-Delfland kan verder zichtbaar worden gemaakt in machines, gereedschappen, streekproducten (lokale melk, bier etc).

Katinka Buters, eindredacteur: ‘Wij vragen dit werken tevangen’ in beelden en woorden, zoals een kort verhaal, gedicht/haiku etc. Een beeld kan een tekening, schilderij, aquarel of foto zijn. Als er personen herkenbaar staan op foto’s moeten zij het eens zijn met publicatie. En uiteraard moet Midden-Delfland herkenbaar zijn.’

Foto’s van minimaal 2 megabyte/MB graag in aparte bijlage toesturen.

Voor eerdere DD-bijlagen kijk in het digitale archief van de Midden-Delfkrant, voor nr. 169 van december 2016 en nr. 160 van december 2014: klik hier.

Foto: Wout van Houdt