Het Van der Valk Hotel Delft A4 werd begin 2023 partner van de Midden-Delfland Vereniging. ‘Voor een artikel in de Midden-Delfkrant sprak ik toen de eigenaren Magchelina en Rob van der Valk’, zegt Ceciel Sillevis. ‘Magchelina vertelde dat het hotel de gastvrije poort van Midden-Delfland wil zijn. Toen dacht ik gelijk: maar dan moet je je gasten wel een beetje helpen.’

Want die poort is op het bedrijventerrein Harnaschpolder, vlak langs de snelweg, niet heel eenvoudig te vinden. Zo ontstond eigenlijk direct het idee om wandel- en fietsroutes te maken.

Samen met Peter Arkesteijn en Jan Tukker van de MDV-werkgroep Paden ging ze aan de slag. ‘Uitgangspunten waren routes met start en einde bij het hotel, variatie in afstanden én met interessante weetjes over wat er langs de route te zien is.’ Handige routekaartjes horen erbij.

Goed van pas
Magchelina nam de routes maandag 8 juli enthousiast in ontvangst uit handen van Ceciel, Peter en MDV-voorzitter Koos Karssen. ‘Gasten zullen hier heel blij mee zijn. Ook bij zakelijke vergaderarrangementen maakt een wandeling steeds vaker deel uit van het programma. De routes komen daar goed van pas.’

Wandelroute 1 leidt door de Harnaschpolder (5,4 km), wandelroute 2 door de Hoekpolder (6,6 km) en wandelroute 3 door de Zwethzone  (10,7 km). Fietsroute 1 Zouteveen/Abtswoude is een tocht van 27 km, de tweede fietsroute Vlaardingen/Delft is iets langer: 36 km en fietsroute 3 Rondom Midden-Delfland is een lus van 52 km.

Fiets huren
Bij de hotelreceptie kun je een fiets met versnellingen of een e-bike huren. Om teleurstelling te voorkomen, wordt vooraf reserveren aangeraden, klik hier voor meer info.

Alle zes routes staan ook online op de MDV-website. Klik hier om de wandelroutes te bekijken en te downloaden en hier voor de fietsroutes.

Foto met v.l.n.r. Koos Karssen, Magchelina van der Valk, Peter Arkesteijn en Ceciel Sillevis: Heleen Paalvast

Volg je ons ook op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd! En wil je de Midden-Delfland Vereniging steunen en de Midden-Delfkrant ontvangen, word lid of maak iemand (buur, collega, familie) bijv. als cadeau lid, klik hier voor het inschrijvingsformulier. Ben je al lid en breng je een of meer leden aan, dan ontvang je een leuke verrassing, klik hier en lees meer hierover.