Startpunt van de MDV-thematocht op zaterdag 1 juni was de 17e eeuwse protestantse kerk in Schiedam Kethel.

De kerk zou tot 13.00 uur open zijn, dus iedereen die de kerk van binnen wilde zien was er een half uurtje eerder. ‘We werden verwelkomd met orgelmuziek. Voor de meesten van ons was het interieur van de kerk een aangename verrassing’, aldus Michel van Ruijven, een van de 20 deelnemers. Daarna om enen startte de fietstocht. Een deelnemer had daar niet op gerekend en bofte met de fiets van de koster van de kerk.

De tocht ging langs de waterpomp, het oude raadhuis, het 65-jarige Beatrixpark, Windas, de RK kerk en diverse boerderijen aan de Groeneweg. ‘Bij de boerderij aan Groeneweg 31 waren we op het erf welkom in de mooi in oorspronkelijke staat herbouwde hooiberg. Tot onze verrassing werden we door de bewoners uitgenodigd om binnen de bijzondere kapconstructie met ankerbalken te bewonderen. De verrassing werd nog groter toen we
getrakteerd werden op een kopje koffie met wat lekkers.’

Weer terug bij de Harreweg was het alweer tegen drieën en tijd om richting huis te gaan. Met dank aan gids Frits van Ooststroom die bij elke stop een informatief verhaal had.

Foto: Michel van Ruijven, meer foto’s op MDV-Facebook

Volg je ons ook op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd! En wil je de Midden-Delfland Vereniging steunen en de Midden-Delfkrant ontvangen, word lid of maak iemand (familie, buur, collega) bijv. als cadeau lid, klik hier voor het inschrijvingsformulier. Ben je al lid en breng je een of meer leden aan, dan ontvang je een leuke verrassing, klik hier en lees meer hierover.