Met z’n veertienen stonden ze zaterdag 5 oktober om 13 uur klaar aan de Gandhilaan in Delft. Ze gingen op expeditie door het Abtswoudse Bos met Geert van Poelgeest van Natuurlijk Delfland.

Het is een zeer afwisselend gebied met grote oppervlaktes bos, moeras- en ruigtegebied en speel- en ligweiden gelegen aan water. Er gaan verharde en onverharde wandel- en fietspaden doorheen. Het gebied behoort tot het Recreatieschap Midden-Delfland, gelegen dus tegen Delft aan, tegen de wijk Tanthof,  en ten oosten van Schipluiden en ten noorden van Schiedam Kethel.

‘We hebben genoten, er groeit, bloeit, loopt, fladdert en vliegt van alles in dat mooie aangelegde bos. We kwamen op plaatsen waar je anders voorbij loopt en dat alles in onze ‘achtertuin’, aldus Thea, een van de deelnemers. ‘Het was een prachtige wandeling. Mijn advies: trek wandelschoenen aan en loop er zelf een keer doorheen. En dank je wel Geert voor de inspirerende verhalen.’

MDV-wandeling
De wandeling was georganiseerd door de MDV-werkgroep Paden. Er waren ook deelnemers uit Scheveningen, die nog nooit in het Abtswoudse Bos waren geweest. ‘Voor hen en vele anderen een openbaring’,  was te lezen in een recente nieuwsbrief van Natuurlijk Delfland.

Foto: Thea Mokveld-Willemse

Volg je ons ook op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd! En wil je de Midden-Delfland Vereniging steunen en de Midden-Delfkrant ontvangen, word lid of maak iemand (familie, buur, collega) bijv. als cadeau lid, klik hier voor het inschrijvingsformulier. Ben je al lid en breng je een of meer leden aan, dan ontvang je een leuke verrassing, klik hier en lees meer hierover.