Op vrijdag 6 maart was de Midden-Delfland Vereniging te gast bij het 20150306_163103Hoogheemraadschap van Delfland. Tachtig leden luisterden aandachtig naar de lezing van Hoogheemraad Arie van den Berg. Hij vertelde over de werkzaamheden en achtergronden van het waterschap. Vervolgens gaf archivaris Bert Klapwijk een uiteenzetting gaf over de geschiedenis van het Hoogheemraadschap, dat in 2014 haar 725 bestaan vierde. Aansluitend werd er in vier groepen een rondleiding door het mooie monumentale Gemeenlandshuis gegeven.

De animo voor deze leden-excursie bleek groot.Veel leden hebben zich aangemeld voor de wachtlijst, maar konden helaas niet deelnemen aan deze excursie. In overleg met het Hoogheemraadschap wordt deze excursie daarom in oktober herhaald.