Op woensdag 15 mei stonden acht enthousiaste kinderen op de stoep bij beeldend kunstenaar Rina Groot in Schipluiden. Van tevoren hadden zij ‘opdracht’ gekregen om na te denken over hun verbondenheid met het Midden-Delflandgebied.

‘Zijn er voorwerpen die je echt bij Midden-Delfland vindt horen, of voel je je verbonden met bepaalde (speel- of sport)plekken? Maak alvast een schets van je idee en neem het eventuele voorwerp mee. Misschien heb je een knuffel van een hond of een ander dier dat je bij het gebied vindt horen.’

Na een welkomstwoordje door Marjanne en Lisa namens de Midden-Delfland Vereniging trokken de jonge schilders een schort aan en gingen onder de professionele en bezielende leiding van Rina aan de slag. Dat resulteerde in acht originele en prachtige schilderijen met de signaturen van de trotse makers.

Opening tentoonstelling op Midden-Delfland Dag
De werken krijgen de aandacht die ze verdienen en zijn te zien in het Bezoekerscentrum Midden-Delfland op de Levende Buitenplaats (Tramkade 24b, Schipluiden). Op de 25e Midden-Delfland Dag op zaterdag 15 juni wordt de tentoonstelling officieel geopend door burgemeester Fenna Noordermeer van Midden-Delfland en MDV-voorzitter Koos Karssen.

Klik hier voor het volledige programma op Midden-Delfland Dag. Dit jaar ben je welkom op locaties in Schipluiden en ’t Woudt. Tot 15 juni!

Foto: Lisa van Uffelen

Volg je ons ook op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd! En wil je de Midden-Delfland Vereniging steunen en de Midden-Delfkrant ontvangen, word lid of maak iemand (familie, buur, collega) bijv. als cadeau lid, klik hier voor het inschrijvingsformulier. Ben je al lid en breng je een of meer leden aan, dan ontvang je een leuke verrassing, klik hier en lees meer hierover.