In sneltreinvaart nadert de 25e Midden-Delfland Dag op zaterdag 15 juni. Een dag vol geschiedenis, muziek, cultuur, streekproducten, wandel- en fietstochten en gezelligheid.

Alle locaties zijn dit jaar in en om Schipluiden, waar het ooit allemaal begon. Bezoek boerderij Rodenburg voor een weidevogelsafari, een rondleiding of kom er tekenen tussen de koeien (klik hier voor meer info en aanmelden). Wip langs bij de pottenbakkerij en keramiekgalerie van Tineke van Gils.

Wees ook welkom op de Levende Buitenplaats/Bezoekerscentrum Midden-Delfland (bewonder o.a. jong schildertalent), Museum Het Tramstation en de Pluktuin Schipluiden: voedselbos, oase en lusthof tegelijk. Het lieflijke In ‘t Woudt is een stop meer dan waard, voor o.a. een piano-optreden (10.30-11.30 uur) en een orgelconcert (12-13 uur) in de dorpskerk.

Fiets- en wandeltochten met gids
Zoek de verbinding! is dit jaar het thema en daarvoor zijn er georganiseerde fiets- en wandeltochten waarvoor je je nog kunt aanmelden (klik hier voor meer informatie). Laat je door de gidsen rondleiden langs stikmooie plekjes, zoals boerderij Abbestee.

Programma
Klik hier voor het volledige MDD-programma incl. flyer en blokkenschema waardoor je snel kunt zien waar wat is te doen of te beleven.

Handje helpen?
Vele handen maken licht werk. En vele handen maken zo’n dag nog leuker. Lijkt het je wat om te helpen als informatievrijwilliger? Thea en Marjanne zoeken nog mensen voor ‘t Woudt. Op de twee andere kramen op de Levende Buitenplaats en Museum Het Tramstation is inmiddels bezetting geregeld. Heb je interesse, stuur dan een mail naar infokraam@middendelflandvereniging.nl.

Contact
Vragen/opmerkingen? Neem contact op via secretariaat@middendelflandvereniging.nl of bel 06-42105407 op maandag en woensdag.

Foto van Sietse Rodenburg, groots op z’n brandrode runderen: Lisa van Uffelen

Volg je ons ook op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd! En wil je de Midden-Delfland Vereniging steunen en de Midden-Delfkrant ontvangen, word lid of maak iemand (familie, buur, collega) bijv. als cadeau lid, klik hier voor het inschrijvingsformulier. Ben je al lid en breng je een of meer leden aan, dan ontvang je een leuke verrassing, klik hier en lees meer hierover.