Midden-Delfland/Blankenburgtunnel: ook uw hulp gevraagd!

E-mail je reactie naar info@middendelflandvereniging.nl Geplaatst  door secretariaat november 14th, 2013 in Voorpagina

Op 25 november vindt in de Tweede Kamer het MIRT debat plaats. Dan zal de Tweede Kamer al dan niet instemmen van de structuurvisie NWO waarin de keuze voor de Blankenburgtunnel is vastgelegd. Door middel van onderstaande actie roept Natuurmonumenten iedereen op om via een ludiek filmpje in sprookjessfeer de Kamerleden te wijzen op hun sleutelrol en hen te vragen om, kijkend naar de feiten, de plannen voor de achterhaalde Blankenburgtunnel te stoppen. Als de Kamerleden dat doen, dan voorkomen we een grote aantasting van groene long Midden-Delfland, besparen we 1,1 miljard euro en leven we nog lang en gelukkig.

Nieuwsbrief Natuurmonumenten:

Breek de betovering Prinses Melanie Schultz-van Haegen tot Klinkerpad staat op een splitsing. Wat moet ze doen? Doordenderen met het plan voor de Blankenburgtunnel of kiezen voor een mooi en groen Midden-Delfland? De feiten van haar geleerden wijzen uit dat de Blankenburgtunnel eigenlijk niet meer nodig is en de snelweg kost maar liefst 1,1 miljard euro. En waar moeten de mensen uit de stad straks nog de natuur in? Gelukkig hebben de Tweede Kamerridders in het debat op 25 november nog één keer de kans om de betovering te breken en de prinses de goede kant op te sturen.

Klik hier om het filmpje te bekijken: youtu.be/ov8r9yS7h2Y en wijs de Kamerleden op hun sleutelrol. Stuur vóór 25 november een tweet aan de betrokken Kamerleden zodat ze 25 november op scherp staan tegen de Blankenburgtunnel: http://www.natuurmonumenten.nl/doe-mee/breek-de-betovering#kamerleden

Eerlijk platteland vlakbij jouw stadse voordeur Woon je in de regio Rotterdam / Den Haag? Dikke kans dat je dan weleens hebt genoten van het groen tussen deze steden. Op de fiets, in de trein of in de auto. Dat groen heeft een naam: het heet Midden-Delfland. En er is véél meer te beleven dan je denkt. Natuurmonumenten wijst je graag de weg!

Meer dan ooit staat deze groene long onder druk. Asfalt en beton rukken op. Namens de twee miljoen inwoners van de omliggende steden knokt Natuurmonumenten voor behoud van een mooi Midden-Delfland. Samen met boeren, lokale verenigingen en niet te vergeten onze eigen actieve leden en vrijwilligers.

Onze natuurgebieden in Midden-Delfland liggen middenin weidse polders met koeien, molens en historische dorpjes. Op www.hofvandelfland.nl is alles wat boeren, horeca-ondernemers en anderen te bieden hebben voor de recreant overzichtelijk samengebracht. Met een activiteitenkalender, routes en adressen van kunst&cultuur en eten&drinken.

Samenwerking Natuurmonumenten en Midden-Delfland Vereniging Ook op de website van de Midden-Delfland Vereniging is een ruime keus aan wandel- en fietsroutes door heel Midden-Delfland te vinden. Van kleine ommetjes tot LAW-routes. In hun e-winkel vind je handige kaarten. Ook zijn hier interessante en toegankelijke boekjes te vinden over natuur, erfgoed en landschap in Midden-Delfland. Deze streekvereniging, waarmee Natuurmonumenten nauw samenwerkt, geeft ook een kwartaalblad uit.

Blankenburgtunnel in de media Begin november is de Blankenburgtunnel flink in het nieuws geweest. De berichten uit Trouw en Het Financieele Dagblad kunt u hieronder teruglezen.

Voorzitter van de Midden-Delfland Vereniging Marja van Bijsterveldt en algemeen directeur van Natuurmonumenten Marc van den Tweel geven hun mening over de Blankenburgtunnel in Het Financieele Dagblad van 5 november 2013.

In het artikel van Trouw van 5 november is te lezen waarom Midden-Delfland niet verloren mag gaan. ‘Aanval op een klein groen hart’, klik hier voor: deel 1 en deel 2

Ook in Trouw: Campagneleider Toine Cooijmans over de keuze van de minister om de peperdure Blankenburgtunnel door te zetten, terwijl de groei van het autoverkeer al jaren stagneert.