Kom in de stal! Een excursie voor leden op 12 april 2014

Een open en groS1MarienBoekesteijn001en Midden-Delfland.  Dat is waar de Midden-Delfland Vereniging voor staat.
De boerderij heeft daar een belangrijke rol in.  In oktober heeft het bestuur een werkbezoek gebracht aan twee boerenbedrijven in Midden-Delfland. Op 12 april organiseren wij een excursie naar twee boerderijen voor u.
De ochtend start om half 10 met een bezoek aan de boerderij van de familie Boekesteijn en om 11 uur wordt u op de boerderij van de familie Oosthoek verwacht. Daar wordt het evenement ‘Met Vockestaert de boer op’ geopend. Nadat u hiervan getuige bent geweest, wordt de excursie voortgezet op de boerderij van de familie Oosthoek. Behalve dat u kunt genieten van het leven hier, komen tijdens deze excursie een flink aantal onderwerpen ter sprake. Bijvoorbeeld over de geschiedenis en toekomst van het boerenbedrijf, de relatie tussen stad en platteland, de koeien, de landschapsstructuur en het water. Na de inhoudelijke excursie heeft u de mogelijkheid te genieten van alle activiteiten die de Agrarische Natuurvereniging Vockestaert deze dag georganiseerd heeft. U kunt zich voor deze excursie opgeven via secretariaat@middendelflandvereniging.nl.