P1190502Jaarlijks bedankt de Midden-Delfland Vereniging haar vrijwilligers op een bijzondere manier. Dit jaar gebeurde dat in het Witte Kerkje, een mooie locatie in Maassluis. Een van die vrijwilligers, Hein van Bohemen van de werkgroep Paden, is daarbij in het zonnetje gezet. Hij heeft vanaf de oprichting van de werkgroep zeventien jaar lang als voorzitter deel daarvan uitgemaakt.

In die periode is veel werk verzet. De enige paden in Midden-Delfland indertijd waren de kerkenpaden, die vanaf de Middeleeuwen de kortste verbinding naar kerk of school vormden. Onder aanvoering van Hein van Bohemen zijn routes ontwikkeld en uitgebreid. Vandaag de dag hebben wandelliefhebbers de keuze uit drie series van zes wandelroutes, naast de razend populaire ‘40 ommetjes in Midden-Delfland’.

Maandelijkse themawandeling
De werkgroep Paden verzorgt verder maandelijkse themawandeltochten. Toeval of niet, zaterdag 5 maart a.s staat deze tocht in het teken van kerkenpaden. Het verzamelpunt om 13 uur is bij de tentoonstelling ‘Kerkenpaden’ in Museum Het Tramstation, Otto van Zevenderstraat 2 , Schipluiden (zie ook: www.middendelflandvereniging.nl).

Hein van Bohemen heeft het stokje overgegeven aan Rint de Vries.