In en om Midden-Delfland staan honderden knotwilgen en essen. Waar knotbomen zijn, moet gesnoeid worden, helpers welkom dus op Natuurwerkdag 2017 zaterdag 4 november!

Knotbomen sieraad voor het landschap
De knotwilgen werden vanouds vooral gebruikt om hout te oogsten om de kachel mee te stoken. De essen werden door de boeren gebruikt voor gereedschap en als palen. De knotbomen herbergen nu belangrijke natuurwaarden. Veel insecten, andere dieren en planten vinden er een goed heenkomen. Ze vormen een sieraad voor het landschap, vandaar ook het logo van de Midden-Delfland Vereniging!

Vrijwilligers welkom
KNNV afdeling Delfland is op zoek naar vrijwilligers die zaterdagochtend (10 – 12.30 uur, verzamelen bij de kruising Abtswoude / Vietnampad, Delft) weer mee willen helpen om de wilgen te knotten. Voor gereedschap,  koffie/thee en koeken wordt gezorgd. Meer informatie via afdelingDelfland@KNNV.nl, of bel Huub van ’t Hart 015 – 262 27 79.
Ook de Werkgroep Wolf (10 – 15 uur, Abtswoude 62, Schipluiden) en de Babbersmolen (Schiedamsedijk 2a, Schiedam) heten helpers welkom om het landschap een onderhoudsbeurt te geven.

Bekijk de (landelijke) website voor alle locaties: https://www.natuurwerkdag.nl/index-home.php