• Dit evenement is voorbij.

ATT Inmiddels (19 augustus) is deze fietstocht volgeboekt. Aanmelden is nog wel mogelijk, je komt dan op de wachtlijst.

Een traditie wordt de fietstocht Opstappen en opsteken, die dit jaar op vrijdag 30 augustus is en draait om het geplande fietsecoduct over de A13 en de uitbreiding van de autosnelwegen in de polder Schieveen.

Deze fietstocht is een samenwerking van de MDV-werkgroepen Ledenactiviteiten en Ruimte. De deelnemers kunnen ontdekken wat er gaande is in het Midden-Delflandgebied, officieel een Bijzonder Provinciaal Landschap. We volgen een fietsroute die start (en eindigt) bij de Delflandhoeve. Vandaar gaat het via de Zwethbrug richting Ackerdijk en verder.

De fietsbrug is mede bedoeld om de barrière van de A13 voor recreanten te slechten. Maar ook voor fauna, zoals bosmuis, veldmuis, bunzing, wezel, vos en haas, vormt deze snelweg een obstakel en daarom is een ecopassage voorzien. In de Midden-Delfkrant nr 201 van maart (p. 24) kun je meer hierover lezen.

Praktische informatie
Locatie              : Delflandhoeve, Schieweg 166, 2627 AS Delft (klik hier voor bereikbaarheid en route)
Datum/tijd       : vrijdag 30 augustus, start om 13.00 uur, einde rond 16.30 uur
Kosten               : € 5,00 voor leden en € 7,50 voor niet-leden
Aanmelden       : via secretariaat MDV,  secretariaat@middendelflandvereniging.nl
Deelnemers nemen zelf eten en drinken voor onderweg mee. Max. 25 deelnemers (vol=vol).

Foto: Sandra Veenendaal

Volg je ons ook op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd! En wil je ook de Midden-Delfkrant ontvangen, word lid of maak iemand (familie, buur, collega) bijv. als cadeau lid, klik hier voor het inschrijvingsformulier. Ben je al lid en breng je een of meer leden aan, dan ontvang je een leuke verrassing, klik hier en lees meer hierover.

Deel dit bericht op je eigen Social Media!

Ga naar de bovenkant