Nattigheid was dit voorjaar troef. Maar het zomernummer van de Midden-Delfkrant maakt zijn naam vast waar.

In deze editie volop aandacht voor de 25e Midden-Delfland Dag op zaterdag 15 juni, zoals een overzicht van de locaties in het midden en het programma heel praktisch los bijgevoegd.

Ruimte is gemaakt voor het beroep dat de Midden-Delfland Vereniging, samen met de Historische Vereniging Maasland, aantekende bij de Raad van State tegen de geplande hoogbouw aan de rand van het dorp; de zitting was op vrijdag 24 mei. MDV-voorzitter Koos Karssen gaat uitgebreid in op de redenen voor deze vergaande stap. Want de vereniging is niet tegen woningbouw in de dorpen van Midden-Delfland, als die maar past in de door de gemeente zelf vastgestelde Omgevingsvisie en de door de gemeente onderschreven kwaliteiten van het Bijzonder Provinciaal Landschap Midden-Delfland.

Een greep uit de andere artikelen: Annemiek van Adrichem vertelt over het ommetje dat ze maakte met burgemeester Fenna Noordermeer van Midden-Delfland en Frits van Ooststroom schrijft over de bijna vergeten technieken voor het maken van boerderijen. Aad van Winden laat boeren van de zuivelcoöperatie Delflandshof aan het woord over de uitbreidingsplannen. En over de expositie in het Westlands Museum van schilderijen van Ben Viegers lees je in het artikel van Kor Kegel.
Klik hier voor de volledige inhoudsopgave.

Foto cover: Johan Gerritse

Volg je ons ook op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd! En wil je de Midden-Delfland Vereniging steunen en de Midden-Delfkrant ontvangen, word lid of maak iemand (familie, buur, collega) bijv. als cadeau lid, klik hier voor het inschrijvingsformulier. Ben je al lid en breng je een of meer leden aan, dan ontvang je een leuke verrassing, klik hier en lees meer hierover.