Blankenburgtunnel

Blankenburgtunnel: dien een zienswijze in

E-mail je reactie naar info@middendelflandvereniging.nl Geplaatst  door secretariaat mei 10th, 2013 in Voorpagina

Ingezonden stuk van Natuur en Milieufederatie Zuid-Holland

Klik op de volgende link voor het verzenden van een zienswijze: http://www.natuurmonumenten.nl/spreekjeuit

Beste mensen,

Ondanks grote weerstand tegen de Blankenburgtunnel hebben de minister en een meerderheid in de Tweede Kamer toch een keuze gemaakt voor deze weg. Afgelopen maandag bleek tijdens het MIRT debat in de Tweede Kamer dat ook de bezuinigingen op infrastructuur helaas geen reden zijn om de keuze voor de Blankenburgtunnel te heroverwegen. Dit betekent dat het proces rondom de Blankenburgtunnel doorgaat en de ontwerp structuurvisie waarin de keuze voor de Blankenburgtunnel staat nu ter inzage ligt. Iedereen kan op dit besluit en de onderliggende rapporten reageren door een zienswijze in te dienen.

Zoals jullie weten gaat het om een zesbaanssnelweg die ruim 1 miljard euro gaat kosten, niets oplost en veel kapot maakt. De Blankenburgtunnel richt onherstelbare schade aan natuur, landschap en recreatiegroen in Midden-Delfland, een groene long in een stedelijk gebied met een enorm groentekort.

De natuur- en bewonersorganisaties die zich samen inzetten voor het behoud van Midden-Delfland en tegen de Blankenburgtunnel roepen daarom iedereen op een zienswijze op de structuurvisie in te dienen. Met zo veel mogelijk zienswijzen wordt nu ook in een officiële procedure zichtbaar hoeveel weerstand er tegen de keuze voor de Blankenburgtunnel bestaat. Om het indienen van een zienswijze zo gemakkelijk mogelijk te maken, hebben wij een voorbeeld zienswijze gemaakt (waar naar eigen inzicht nog tekst aan toegevoegd kan worden) en die met één druk op de knop verstuurd kan worden. Dien hier een zienswijze in: http://www.natuurmonumenten.nl/spreekjeuit

Daarnaast zou het ook heel fijn zijn als jullie de oproep voor het indienen van een zienswijze zouden willen verspreiden onder jullie achterban, netwerk, familie, vrienden, contacten via social media etc. Alvast heel veel dank hiervoor!

Wilt u meer weten over de standpunten van onze Vereniging inzake de Blankenbergtunnel klik dan op deze link