Even voorstellen: de werkgroep Ledenactiviteiten van de Midden-Delfland Vereniging.

Annemiek van Adrichem levert vaak de ideeën. Als redactielid van de Midden-Delfkrant kan ze onderwerpen aan elkaar koppelen. Haar huis, boomgaard en tuin zijn regelmatig de plaats van handeling. Marjanne Zuijderwijk heeft zich allengs ontwikkeld tot secretaris. Ze regelt de vergaderingen en houdt de financiën bij. Ze kan goed organiseren en is heel goed in catering. Sandra Veenendaal is een praktische duizendpoot, samen met Marjanne gaat ze regelmatig op pad om contacten te leggen en afspraken te maken. Verslagen maken kan ze ook goed. Ceciel Sillevis schrijft ook verslagen en teksten voor website, nieuwsbrief en Midden-Delfkrant, maakt graag foto’s en zorgde voor de aanmeldingsformulieren; intussen doen Sandra en Marjanne dat. Per 1 januari volgt Elly Janmaat Ceciel op. Wim van der Eijk blijkt creatief in het verzinnen van leuke titels voor de activiteiten, zoals In het spoor van de kanjers en Gebakken Peren. En hij ontpopte zich als inspirerend verteller van de geschiedenis van boerderij en buurtschap De Kandelaar (zie ook het artikel in de nieuwe Midden-Delfkrant).

‘Met z’n allen doen we alles, in overleg en samenspraak, waar nodig en nuttig vullen we elkaar aan. Soms is het spitsuur qua mailverkeer. Een keer of 4 per jaar hebben we een vergadering, soms gecombineerd met een gezellige lunch of een etentje.’

Mooiste herinneringen
De mooiste herinnering heeft Ceciel aan de wandeling met de schaapherder in 2017. ‘In de groep was een moeder met haar zoontje. Het jongetje verveelde zich en wordt ongedurig. Schaapherder Lex had hem al lang in het vizier. Op een manier zoals hij dat alleen kan, betrok hij het kind steeds meer bij het werken met de schapen. Met als prachtig resultaat: het jongetje, fier en vol nieuw zelfvertrouwen, leidt de kudde naar huis. Dat beeld ontroert me nog steeds. Chapeau voor Lex!’

Annemiek kiest voor de lig-in. ‘Op een zondagochtend in mei lagen we op ons buik uit te kijken over de Duifpolder. John Kleijweg was onze gids. Eerst zagen we alleen een groen weiland en een blauwe lucht. Maar al snel kwam de polder tot leven. Kievieten maakten elkaar in de lucht het hof. Een kraai in de buurt werd verjaagd middels ware kamikazevluchten. Dat voorjaar heb ik nog lang nagenoten van deze ledenactiviteit. Iedere dag als ik mijn hond uitliet, zag ik wat er in de polder gebeurde omdat ik opnieuw had leren kijken. Bedankt John.’