Een hoogtepunt van 2018 was het uitkomen van het boek Knotwilgen en andere kanjers. In Museum Het Tramstation in Schipluiden is het bomeninventarisatieproject waarmee het allemaal begon, dinsdag 11 december afgerond.

De meeste vrijwilligers verantwoordelijk voor de bomeninventarisatie, afkomstig van de Midden-Delfland Vereniging, KNNV Delfland, Bomenstichting, Historische Vereniging Oud-Schipluiden en Midden-Delfland is Mensenwerk, waren van de partij voor een gezellige avond met o.a een bomentaart.

Tentoonstelling Bomenverhalen
Jacques Moerman gaf een rondleiding want in het museum is nog tot eind maart de tentoonstelling Bomenverhalen uit Midden-Delfland te zien. Aan de hand van de expositie vertelde hij over bomen in de polder in verleden en heden. Het museum is elke woensdag en zaterdag, en 1e zondag van de maand open tussen 14-16 uur.

MDV-secretaris Martin Visser merkte op dat de bomeninventarisatie voor de gemeente Midden-Delfland bijzondere kennis heeft opgeleverd over de waardevolle bomen in het buitengebied en voor de deelnemende organisaties een prachtig bomenboek. Dit foto- en verhalenboek is o.a. te koop in het museum en via de webshop van de vereniging, klik hier.

Foto: Henk Groenendaal