‘Toegegeven, het weer had wel iets beter gekund bij ons eerste optreden in het nieuwe seizoen. Maar op tweede paasdag was de informatiekraam van de Midden-Delfland Vereniging aanwezig bij de lammetjesdag van schaapskudde Vockestaert.

Ondanks de dreigende weersvoorspellingen was het een drukte van belang op de laan naar de Adrianushoeve. Hele kolonnes bezoekers van alle leeftijden wandelden naar de boerderij, geflankeerd door de schapen, de herder en de schaapshonden.

Er was van alles te beleven: demonstraties schapendrijven, kinderen konden zich laten schminken, je kon er lammetjes knuffelen, boogschieten, naar muziek luisteren en nog veel meer. Op diverse plekken stonden er rijen belangstellenden op hun beurt te wachten. Niet bij onze kraam gelukkig, maar er was ruim voldoende aanloop om Hans Boot en mij bezig te houden.

We werden afgelost door Marjanne Zuijderwijk en haar dochter. Nikita maakte haar debuut als ‘kraammedewerker’ en leerde meteen wat je moet doen als het gaat regenen. Inderdaad, spullen inpakken en wegwezen. Jammer dat deze lammetjesdag voortijdig moest eindigen.

Desondanks hebben veel bezoekers en vrijwilligers een paar gezellige uurtjes met allerlei vermaak doorgebracht op de Adrianushoeve en de vereniging heeft er één nieuw lid bij. Leuk dat je erbij was, Nikita, en volgende keer beter!’

Bijdrage en foto: Ria Zeeuw