De kapvergunning voor 169 bomen langs de N223 bij ’t Woudt roept vragen op. De Bomenstichting (BS) en de werkgroep Bomen van de Midden-Delfland Vereniging (MDV) hebben gezamenlijk daarom bezwaar gemaakt.

‘Wij hebben geen probleem met de feitelijke kap van de elzen en esdoorns voor het uitvoeren van de noodzakelijke werkzaamheden aan de Woudseweg. Maar wij hebben wel  bezwaar tegen het feit dat dit landschapselement langs het fietspad verdwijnt’, aldus de brief, opgesteld door Piet van der Eijk en Michel van Ruijven en gericht aan het college van B&W van de gemeente Midden-Delfland.

Ze zijn verbaasd dat de elzen en esdoorns als niet-gebiedseigen worden aangemerkt. Ze zijn het dan ook er niet mee eens dat het beeld niet past in het landschapsontwikkelingsplan voor de polder.

N223 onder het vergrootglas
De plannen van de provincie voor aanpassing van de N223 tussen De Lier en de aansluiting op de A4, zijn al langer stof tot discussie. Leo Heijdra uitte in 2017 zijn zorgen als lid van de MDV-werkgroep Ruimte, met name naar aanleiding van de aanleg van een rotonde ter hoogte van de Molenlaan bij ’t Woudt. Volgens de huidige planning wordt de rotonde dit jaar aangelegd

In het nieuws:
https://issuu.com/wlmedia/docs/md-2020-01-23 uit De SchakelMiddenDelfland p. 6
(WOS-tv-item van 30 januari m.m.v. Piet van der Eijk en Heleen Paalvast)
https://issuu.com/wlmedia/docs/md-2020-03-19 uit De SchakelMiddenDelfland p.9