De Midden-Delfland Vereniging loopt zich warm voor 2019. Voorzitter Koos Karssen licht de plannen voor o.a een congres (14 maart) toe in een eindejaarsfilmpje.

In het vat zitten ledenactiviteiten, thema(vogel)wandelingen en stadsbijeenkomsten. Zaterdag 15 juni is het Midden-Delfland Dag in de Zuidbuurt en Schipluiden (Bezoekerscentrum Midden-Delfland/Levende Buitenplaats) en in september verschijnt een dubbeldikke Midden-Delfkrant Special (werktitel: Natuur & Beleving).

Congres 14 maart
Donderdag(middag) 14 maart vindt het congres Een Groene Visie op Midden-Delfland plaats over de kansen en mogelijkheden voor boeren en bewoners in het licht van de groeiende steden (woningbouw, infrastructuur), klimaatverandering en energietransitie. Een greep: Hoe houden we ons gebied groen en open? Is er toekomst voor de boeren en onze voedselproductie? Is de grutto nog wel te zien en te horen in 2040?
Locatie van het congres is Theater Koningshof in Maassluis.

Voor de filmopnamen waren Koos Karssen, Heleen Paalvast en Albert Tieken te gast bij Marja Koster van Bed & Breakfast Het Rechthuis van Zouteveen aan de Vlaardingsekade, met een magnifiek uitzicht over de Vlietlanden en de Zouteveense Polder!