In memoriam Jasper Koorevaar 1935-2013

Onverwacht bereikte ons het bericht dat Jasper Koorevaar, o.a. oud-voorzitter van de Midden-Delfland Vereniging, op 30 juni jl. is overleden.

Jasper Koorevaar werd in 1935 als boerenzoon in Molenaarsgraaf geboren. Hij was een veelzijdig man. Hoewel hij zich doorgaans bescheiden opstelde, wist hij precies wat hij wilde. De oud-vakbondsman en oud-docent aan het Rijksopleidingsinstituut was o.a. 12,5 jaar lang het enige raadslid van de gemeente Schipluiden voor het toenmalige Progressief Akkoord.
Zijn woonomgeving betekende veel voor hem. Hij was voorzitter van de Midden-Delfland Vereniging van 1988 tot 2002. Jasper organiseerde samen met anderen jaarlijks een excursie voor leden van de vereniging, nam het initiatief tot het instellen van de Midden-Delflandprijs en was lid van de Reconstructiecommissie Midden-Delfland. Jasper was goed op de hoogte van regels en ontwikkelingen en ondanks zijn leeftijd werd hij vorig jaar voorzitter van de Stichting De Dorpshoeve Schipluiden met de woorden   “Mensen van mijn generatie moeten zich niet zo snel verschuilen achter de geraniums. Er valt nog heel veel nuttig werk te doen!”
Jasper heeft daarnaast, zo lang als dat mogelijk was, zijn vrouw Didi verzorgd. Met het overlijden van Jasper Koorevaar is een mooi mens en een markante Midden-Delflander heen gegaan. Wij wensen zijn familie en vrienden veel sterkte toe.

Marja van Bijsterveldt-Vliegenthart
Voorzitter Midden-Delfland Vereniging
In 2012 hebben wij met hem samen het 35-jarig bestaan van de vereniging gevierd. Op de foto staat hij als tweede van rechts, tussen de andere oud-voorzitters.