Op zaterdag 21 september was de Midden-Delfland Vereniging present in de Prinsenstad Delft bij het evenement Delft Fietst. De MDV-kraam op het Bastiaansplein was vooral ingericht met fietsroutes in en om Midden-Delfland.

Zo lagen er de boekjes van de fietsroute Kethel, Kandelaar en andere kernen en de Boerderijenfietsroute. Daarnaast heeft de vereniging speciale fietsroutes voor haar partners: drie daarvan starten bij Hotel Van der Valk en een lange fietsroute (53 km) bij DSW in Schiedam.

Drukte van jewelste
In Delft was het al vroeg druk in de kraam bij Ron en Janneke. Veel interesse was er voor het buitengebied dat toch zo dichtbij is. Binnen nog geen kilometer ben je in het mooie Midden-Delfland. Ook in de middag was het gezellig druk, aldus Martin, Thea, Hanni en Gert Jan. ‘De fietsroutes gingen als warme broodjes…’, vertelde Gert Jan.

Monumentenweekend
Een weekend eerder, tijdens de Open Monumentendagen, waren als informatievrijwilligers Ria, Gerard, Anneke, Martin, Christine, Hanni, Gert Jan, Aad en Maarten volop actief. Ook zij hadden niks te klagen over aanloop. Zowel op de populaire Kethel Fair in Schiedam als bij het Bommeer in de Vlaardingse Broekpolder knoopten zij met de vele belangstellende bezoekers leuke gesprekken aan.

En beide weekenden mochten de vrijwilligers nieuwe leden verwelkomen.

Wil je de vereniging steunen en lid worden, tot eind van het jaar is het lidmaatschap gratis want vanaf januari 2025 betaal je pas het lidmaatschap van € 24,50. Steunlid ben je al voor € 10,00. Wil je iemand een cadeaulidmaatschap geven, leuk voor straks met de feestdagen, ook dat kan. Kijk hier voor meer informatie.

Foto: Marjanne Zuijderwijk