De coverfoto van de nieuwe Midden-Delfkrant spreekt boekdelen. Het herfstseizoen met zijn prachtige kleuren is duidelijk aangebroken.

De Midden-Delfland Vereniging is intussen actiever dan ooit, blijkt uit het nummer.  De buitenwereld rammelt aan de poorten van het gebied met de spoorplannen van ProRail. Het onderwerp leeft, een ingelaste informatiebijeenkomst in het gemeentehuis van Midden-Delfland trok maandagavond 16 september een volle zaal met zo’n zestig belangstellenden. Onder hen een flink aantal MDV-leden.

Het artikel in de herfstkrant, onder de kop Het spoor en de toekomst van Midden-Delfland, is daarom een aanrader.

Thema-avond
In de krant uiteraard ook aandacht voor de MDV-thema-avond over grondbeleid op maandag 30 september bij Op Hodenpijl in Schipluiden (klik hier voor meer info). De vereniging borduurt hiermee verder op het MDK-themanummer Dilemma’s & Midden-Delfland.

Over boeren gesproken. Aad van Winden interviewde de piepjonge Sietse Rodenburg (27) over zijn plannen.  De MDK-redactie staat daarnaast stil bij de toekomst van de monumentale boerderij de Abbestee, het levenswerk van George Arkesteijn (1945-2023).
Veel leesplezier met deze en alle andere artikelen uit dit gevarieerde nummer.

Coverfoto van wandelpad in de Zuidbuurt, Maassluis: Tiny van der Meer

In het nieuws:

Volg je ons ook op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd! En wil je de Midden-Delfland Vereniging steunen en de Midden-Delfkrant ontvangen, word lid of maak iemand (buur, collega, familie) bijv. als cadeau lid, klik hier voor het inschrijvingsformulier. Ben je al lid en breng je een of meer leden aan, dan ontvang je een leuke verrassing, klik hier en lees meer hierover.