Laden Evenementen

Midden-Delfland is al eeuwen verbonden met Delft. Stad en land hadden elkaar ook nodig voor het voedsel en de handel. We gaan tijdens deze thematocht oude en nieuwe plekken zien van de randen van Delft zoals het karthuizerklooster, de kogelgieterij en de Buitenwatersloot met zijn bijzondere huizen.

Maar ook het Blauwe Huis van Delft en het bijzondere gemeentekantoor en station, ontworpen door de architect Francien Houben, komen we tegen. Iemand van de bewonersvereniging van de Coendersbuurt zal vertellen over deze nieuwe buurt in een oude stad.

Onze gids is oud-Delftenaar Piet van der Eijk die ook nog verhalen weet van de Vrouwenbuurt waardoor we lopen en over de plek van het oudste ziekenhuis van Nederland. Een wandeling met veel gezichten waar de bomen onderweg met naam genoemd worden.

Locatie        : het startpunt is tegenover Aletta Jacobsstraat 4, Delft
Datum/tijd : za 2 november 13.00-15.00 uur
Kosten         : € 3 p.p. (vooraf te betalen na aanmelding). Iedereen is welkom, ook niet-leden.

Vooraf aanmelden via secretariaat@middendelflandvereniging.nl of bel 06-42105407 op ma en woe. NB Deze thematocht is inmiddels – 30 september – volgeboekt. Wie zich nog aanmeldt, komt op de wachtlijst.

Foto bij startplaats themawandeling: Piet van der Eijk

Volg je ons ook op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd! En wil je de Midden-Delfland Vereniging steunen en de Midden-Delfkrant ontvangen, word lid of maak iemand (familie, buur, collega) bijv. als cadeau lid, klik hier voor het inschrijvingsformulier. Ben je al lid en breng je een of meer leden aan, dan ontvang je een leuke verrassing, klik hier en lees meer hierover.

Deel dit bericht op je eigen Social Media!

Ga naar de bovenkant