Zaterdag 13 oktober vond het eerste Boerenoogstfeest plaats, georganiseerd door de Midden-Delfland Vereniging samen met Agrarische Natuurvereniging Vockestaert en Stichting Schaapskudde Vockestaert.  Ruim 600 enthousiaste bezoekers kwamen naar de Adrianushoeve, de meesten waren afkomstig uit Schiedam, Vlaardingen en Delft.

Zomerse temperaturen
Het was prachtig weer, er was sfeervolle muziek van de folkband Kachel en er waren optredens en workshops van de Rose Irish Dance School. Herders gaven demonstraties schapen drijven met hun honden. Spinners, breiers en vilters toonden hun ambacht.

Verder was er een streekmarkt met appels en peren, Westlandse druiven, planten en pompoenen, olie en azijnen, jams, chutneys, mosterd, bier en chocolade. Ook het museum met nostalgische gebruiksvoorwerpen uit de keuken was geopend.  Voor handige (gratis) fiets-, vaar- en wandelroutes en meer konden de bezoekers terecht bij onze informatiestand. Kinderen vermaakten zich op het kabouterpad, met het roosteren van marshmallows roosteren en met het knutselen met wol. En velen van hen lieten zich schminken.

Aan de oproep om met de fiets te komen is ruim gehoor gegeven!