De jaarlijkse vrijwilligersbedankavond van de Midden-Delfland Vereniging was dit jaar op woensdag 13 februari. Wie toevallig langs partycentrum Onder Ons liep, zag en hoorde de gezellige drukte van de tientallen vrijwilligers. Mensen die wandelingen uitzetten, die de ledenadministratie doen, die filmpjes maken of die zich verdiepen in juridische zaken: allemaal zetten ze zich op hun manier enthousiast in voor het Midden-Delflandgebied.

Voorzitter Koos Karssen bedankte de vrijwilligers – in totaal telt de vereniging er ruim honderd – voor hun inzet. Hij zette speciaal Suus Hubregtse, jarenlang lid van werkgroep Ruimte en standvrijwilliger,  in het zonnetje of beter gezegd in de bloemetjes.  Zij verhuist naar Zeeland en was er dus voor het laatst bij.

Ledenaantal verder gestegen
De voorzitter liet de aanwezigen raden naar het aantal leden. ‘Niemand wist het precies, maar dat we ruim boven de 3000 leden zitten is wel algemeen bekend’, aldus Elly Janmaat. Navraag bij Janneke van der Vaart, die samen met Ineke van der Zanden de  ledenadministratie verzorgt, leerde dat er in 2018 liefst 230 leden zijn bijgekomen en de teller half februari op 3120 leden stond.

Na een heerlijk stamppottenbuffet was er ook nog gezorgd voor een heuse pubquiz met Alphons Alsemgeest als quizmaster, waarmee de avond een hilarische wending nam. ‘Het duurde even voordat iedereen door had dat je niet alleen een antwoord goed moet hebben maar dat je ook snel moet zijn.’ Naarmate de avond vorderde werden zelfs de meest rustige groepjes fanatiek. Al met al was het overduidelijk dat de sfeer goed is binnen de vereniging. Een mooie basis voor enthousiaste inzet.

Foto: Henk Groenendaal

In het nieuws:
https://issuu.com/wlmedia/docs/md-2019-03-14?e=9673442/67691292 (de SchakelMidden Delfland p.10)